skip to Main Content
021-42459 info@spmtech.ir
استاندارد تست فلوک چیست و Fluke Pass چه اهمیتی دارد؟

استاندارد تست فلوک چیست و fluke pass چه اهمیتی دارد؟

فلوک یک شرکت بین المللی ارائه دهنده انواع تجهیزات تست و ابزار دقیق می باشد که در زمینه های مختلفی من جمله کابل های شبکه فعالیت می کند. در نتیجه نتایج تست این دستگاهها و پارامترهای آن به عنوان مرجع معتبری برای شرکت ها است.

فلوک به عنوان شرکتی است که زیر مجموعه کمپانی بسیار بزرگ Danaher یکی از تولید کنندگان مشهور دستگاه های آنالیز کننده و اندازه گیری از قبیل انواع لوازم الکترونیکی جهت اندازه گیری پارامترهای الکتریکی و فیزیکی می باشد.

شرکت فلوک در سال 1948 میلادی توسط جان فلوک دوست و هم اتاقی و همکار دیوید پاکارد و بنیانگذار شرکت هیولت پاکارد Hewlett-Packard تاسیس گشت در حالی که هر دو در شرکت جنرال الکتریک مشغول به کار بودند. هم اکنون شرکت فلوک یک کمپانی اینترنشنال است که به بیش از 120 کشور دنیا محصولات خود را ارسال میکند و نمایندگی های معتبر این شرکت مشغول به ارائه خدمات به محیط های آزمایشگاهی و ابزار دقیق، علمی و آموزشی و صنعتی می باشد.

 

 

محصولات فلوک از برترین محصولات جهانی در نوع خود هستند و برای ارزیابی کیفیت و اندازه گیری پارامتر های انواع کابل، علی الخصوص کابل های شبکه به کار میروند.

تستر فلوک که به عنوان یکی از شاخص ترین محثولات فلوک به شمار میرد، ابزاری قدرتمند است که از آن جهت اندازه گیری و تست پارامتر های فیزیکی کابل شبکه استفاده می گردد .

تست صحت عملکرد و کیفیت لایه فیزیکی از لایه های استاندارد OSI شبکه شامل کیستون ، پچ پنل ، پچ کورد.
گزارش دهی متراژ دقیق و طول کابل.
گزارش دهی اتصال کیستون و یا ضعیف بودن کیفیت اتصال کابل به کیستون.
گزارش دهی وضعیت نویز و مکان آن در مسیر کابل شبکه
گزارش دهی وضعیت وجود اغتشاش فیزیکی روی کابل مثل خمش، کشش و یا شکستگی در طول کابل
گزارش دهی میزان خلوص و یکپارچگی عنصر مس در طول مسیر کابل همچنین میزان مقاومت و رسانایی کابل شبکه

 

همچنین برای هر کابل شبکه که تولید کننده اعلام کرده که استاندارد خاصی را داراست، تستر فلوک دارای پارامترها و مشخصات معینی است که در صورت پاس شدن آنها در فرآیند تست، به آن کابل فلوک پاس می‌گویند.

به طور کلی برای تست کردن کابل دو روش وجود دارد :

تست Permanent link فلوک
در این تست بایستی از پچ کورد های با کیفیتی استفاده گردد همچنین پچ کوردها باید از همان کتگوری باشند که اتصال اصلی آن بوده است. برای مثال cat6

تست Channel فلوک

در تست چنل به طور معمول اتصال پس از نصب کابل بررسی می شود این نوع تست جهت تعمیر و نگهداری و سرویس استفاده می گردد و برای پس از نصب و تحویل پروژه ها کاربرد دارد.

این پست 0 نظر دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفده =

Back To Top